JEZU UFAM TOBIE


PLAN BOŻY

JEST

POZYTYWNY



KOMUNIA ŚWIĘTA DO UST NA KLĘCZĄCO!

Tylko Szatan nie chciał i nie chce przed Bogiem i Matką Bożą upaść na kolana!

Dewiza Św. Maksymiliana M.Kolbe - „ Kolana a nie rozum "

Jeżeli zechcesz, zachowasz przykazania, a dochować wierności jest Jego upodobaniem.

Panie Jezu, staję przed Tobą taka, jaka jestem. Przepraszam za moje grzechy, żałuję za nie, proszą, przebacz mi. W Twoje Imię przebaczam wszystkim, cokolwiek uczynili przeciwko mnie. Wyrzekam się szatana, złych duchów i ich dzieł. Oddaję się Tobie Panie Jezu całkowicie teraz i na wieki. Zapraszam Cię do mojego życia, przyjmuję Cię jako mojego Pana, Boga i Odkupiciela. Uzdrów mnie, odmień mnie, wzmocnij na ciele, duszy i umyśle. Przybądź Panie Jezu, osłoń mnie Najdroższą Krwią Twoją i napełnij Swoim Duchem Świętym. Kocham Ciebie Panie Jezu. Dzięki Ci składam. Pragnę podążać za Tobą każdego dnia w moim życiu. Amen

poniedziałek, 9 września 2013

Nowenna do ŚWIĘTEGO OJCA PIO i ŚWIĘTEJ RITY - dzień siódmy

Jezu Chryste, 
u stóp Twojego świętego Krzyża składam moje problemy.
Proszę Ciebie, Jezu, 
Ty się nimi zajmij!
Jezu ufam Tobie!




ŚWIĘTA RITA


Orędowniczka w sprawach trudnych i beznadziejnych. 









Na siódmy dzień



 Święta Rito, ty całą duszą pragnęłaś podzielić boleść cierniowej korony Chrystusa i zostałaś wysłuchana. Boski Oblubieniec w nagrodę twego współczucia i miłości, z jaką rozważałaś Jego mękę, zranił cię cudownie w czoło cierniem swej korony. Do końca życia, to jest lat piętnaście, nosiłaś tę ranę na czole, dziękując Chrystusowi za tę wielką łaskę.
My zaś, zamiast znosić cierpliwie nasze krzyże i troski, którymi Bóg nas nawiedza, smucimy się i narzekamy.
O święta Rito, uproś nam u Jezusa łaskę cierpliwego znoszenia wszystkich utrapień doczesnych, abyśmy przez modlitwę i poddanie się woli Bożej godni byli radować się z tobą w wieczności. Uproś nam również łaskę... (wymieniamy ją).
Ojcze nasz... Zdrowaś Maryjo... Chwała Ojcu...
Antyfona:Obdarzyłeś,Panie, służebnicę Twoją Ritę znakiem miłości i męki Twojej. Módlmy się: Ojcze niebieski, Ty dałeś świętej Ricie udział w męce Chrystusa, udziel nam łaski i siły do znoszenia naszych cierpień, abyśmy mogli głębiej uczestniczyć w misterium paschalnym Twojego Syna. Który z Tobą żyje i króluje w jedności Ducha Świętego, Bóg, przez wszystkie wieki wieków. Amen.






PADRE PIO

9 września




Mój Jezu! To moje serce jest Twoim... Racz je wziąć, racz je napełnić Twoją miłością, a później rozkazuj mi abym czynił to, co Ty chcesz (AD, s, 49).



W imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego. Amen.
 


Modlitwa do Ducha Świętego


Módlmy się:


Duchu Święty, Boże, który w dniu narodzin Kościoła świętego w sposób widzialny raczyłeś zstąpić na Apostołów, aby oświecić ich rozum, zapalić serce, utwierdzić w wierze i życie ich uświęcić; błagamy Cię usilnie, abyś również nam, w czasie tej nowenny, udzielić raczył tych samych darów dla naszego uświęcenia i dla wzrostu chwały Bożej. Przez Chrystusa, Pana naszego. Amen.
 


Słowo Boże:


Z Listu św. Pawia Apostoła do Galatów (6,14):


Co do mnie, nie daj Boże, bym się miał chlubić z czego innego, jak tylko z krzyża Pana naszego Jezusa Chrystusa, dzięki któremu świat stał się ukrzyżowany dla mnie, a ja dla świata.


Na wszystkich tych, którzy się tej zasady trzymać będą, niech zstąpi pokój i miłosierdzie! Odtąd niech już nikt nie sprawia mi przykrości: przecież ja na ciele swoim noszę blizny, znamię przynależności do Jezusa.
 


Słowa Ewangelii według św. Mateusza (11,25):


W owym czasie Jezus przemówił tymi słowami: „Wysławiam Cię, Ojcze, Panie nieba i ziemi, że zakryłeś te rzeczy przed mądrymi i roztropnymi, a objawiłeś je prostaczkom. Tak, Ojcze, gdyż takie było Twoje upodobanie. Wszystko przekazał mi Ojciec mój. Nikt też nie zna Syna, tylko Ojciec, ani Ojca nikt nie zna, tylko Syn i ten, komu Syn zechce objawić. Przyjdźcie do Mnie wszyscy, którzy utrudzeni i obciążeni jesteście, a Ja was pokrzepię. Weźcie moje jarzmo na siebie i uczcie się ode Mnie, bo jestem cichy i pokorny sercem. Albowiem jarzmo moje jest słodkie, a brzemię lekkie”.
  


Modlitwa błagalna:


Módlmy się:


Święty Ojcze Pio, wierny synu Twojego świętego Patrona, Franciszka z Asyżu, zapalony miłością Bożą, szedłeś przez życie szerząc dobro i pokój. Zwróć swój łaskawy wzrok na nas, którzy zaliczamy się do Twoich czcicieli i polecamy się Twojemu wstawiennictwu u Boga. Kto zdoła zliczyć tych wszystkich, którzy przez Ciebie otrzymali pociechę i pomoc. Dlatego pełni ufności uciekamy się do Ciebie i prosimy o wstawiennictwo u Boga w tych wszystkich sprawach, które Ci dziś przedstawiamy...


(następuje wyliczanie próśb, a także podziękowań za otrzymane łaski).


Święty Ojcze Pio, wypraszaj nam łaski u Pana, o które Cię z ufnością prosimy, a także te, które są nam szczególnie potrzebne w życiu chrześcijańskim, abyśmy owładnięci tym samym duchem miłości wzrastali w doskonałości i mogli świadczyć wiarą i czynem o Chrystusie wśród naszych braci i dojść mogli razem z Tobą do błogosławionego posiadania Boga w wiecznej chwale.
 


Wezwania do świętego Ojca Pio:


Święty Ojcze Pio, módl się za nami.


- wierny natchnieniom Ducha Świętego,


- rozmiłowany w pokorze i ubóstwie Jezusa Chrystusa,


- gorliwy kapłanie Jezusa Chrystusa,


- wierny naśladowco świętego Franciszka z Asyżu


- w ciele swoim noszący znamiona męki Zbawiciela


- cieszący się nadprzyrodzonymi darami,


- ozdobo zakonu franciszkańskiego,


- niosący światu dobro i pokój,


- wybrane naczynie świętości i łaski,


- niezmordowany w jednaniu grzeszników z Bogiem,


- postrachu duchów piekielnych,


- zdobywający serca prostotą i mocą słowa Bożego,


- nauczający bardziej przykładem niż słowem,


- wzorze miłości Boga i bliźniego,


- spotykający Chrystusa w każdym człowieku,


- opiekunie cierpiących,


- pociecho nieszczęśliwych


- znoszący upokorzenia z cierpliwością,


- mężny wśród przeciwności,


- wzorze franciszkańskiego ubóstwa,


- wzorze czystości kapłańskiej,


- mężu doskonałego posłuszeństwa,


- miłośniku życia ukrytego,


- mężu modlitwy, skupienia i kontemplacji,


- nauczycielu modlitwy garnących się do Chrystusa,


- możny nasz orędowniku u Boga,
 


P. Módl się za nami święty Ojcze Pio,


W. Abyśmy się stali godnymi obietnic Chrystusowych.
 


Módlmy się:


Boże, Ty sprawiłeś, że święty Ojciec Pio żył w ubóstwie i pokorze, by w ten sposób upodobnić się do Twojego Syna, Jezusa Chrystusa; spraw, prosimy Cię, abyśmy postępując tą samą drogą, z jego pomocą naśladowali Twojego Syna i zjednoczyli się z Tobą w pełni wesela i miłości. Amen.


Niech nas Bóg błogosławi, broni od wszelkiego zła i doprowadzi do życia wiecznego.


Amen.
 


Modlitwy do wyboru:
 


Módlmy się:
Chwalebny Ojcze Pio, wielka jest cześć, jakiej doznajesz w niebie. Trójca Przenajświętsza miłuje Cię jako wiernego sługę. Spraw swoim orędownictwem, abyśmy wyznając prawdziwą wiarę uznawali wieczną chwałę Trójcy i wielbili Jedność Osób Boskich w potędze ich działania. Amen.

Dwudziesta trzecia Niedziela zwykła

Księga Mądrości 9,13-18.
Któż z ludzi rozezna zamysł Boży albo któż pojmie wolę Pana?
Nieśmiałe są myśli śmiertelników i przewidywania nasze zawodne,
bo śmiertelne ciało przygniata duszę i ziemski przybytek obciąża lotny umysł.
Mozolnie odkrywamy rzeczy tej ziemi, z trudem znajdujemy, co mamy pod ręką - a któż wyśledzi to, co jest na niebie?
Któż poznał Twój zamysł, gdyś nie dał Mądrości, nie zesłał z wysoka Świętego Ducha swego?
I tak ścieżki mieszkańców ziemi stały się proste, a ludzie poznali, co Tobie przyjemne, i wybawiła ich Mądrość.


Księga Psalmów 90(89),3-4.5-6.12-13.14.17.
Obracasz w proch człowieka
i mówisz: „Wracajcie synowie ludzcy”.
Bo tysiąc lat w Twoich oczach
jest jak wczorajszy dzień, który minął,
albo straż nocna.


Porywasz ich: stają się jak sen poranny,
jak trawa, co rośnie:
rankiem zielona i kwitnąca,
wieczorem więdnie i usycha.


Naucz nas liczyć dni nasze,
abyśmy zdobyli mądrość serca.
Powróć, o Panie, jak długo będziesz zwlekał?
Bądź litościwy dla sług Twoich.

Nasyć nas o świcie swoją łaską,
abyśmy przez wszystkie dni nasze mogli się radować i cieszyć.
Dobroć Pana Boga naszego niech będzie nad nami  
i wspieraj pracę rąk naszych,
dzieło rąk naszych wspieraj.



List do Filemona 1,9b-10.12-17.
Najdroższy:
Jako stary Paweł, a teraz jeszcze więzień Chrystusa Jezusa
proszę cię za moim dzieckiem, za tym, którego zrodziłem w kajdanach, za Onezymem.
Jego ci odsyłam; ty zaś jego, to jest serce moje, przyjmij do domu.
Zamierzałem go trzymać przy sobie, aby zamiast ciebie oddawał mi usługi w kajdanach noszonych dla Ewangelii.
Jednakże postanowiłem nie uczynić niczego bez twojej zgody, aby dobry twój czyn był nie jakby z musu, ale z dobrej woli.
Może bowiem po to oddalił się od ciebie na krótki czas, abyś go odebrał na zawsze,
już nie jako niewolnika, lecz więcej niż niewolnika, jako brata umiłowanego. Takim jest on zwłaszcza dla mnie, ileż więcej dla ciebie zarówno w doczesności, jak w Panu.
Jeśli więc się poczuwasz do łączności ze mną, przyjmij go jak mnie.


Ewangelia wg św. Łukasza 14,25-33.
Wielkie tłumy szły z Jezusem. On odwrócił się i rzekł do nich:
«Jeśli kto przychodzi do Mnie, a nie ma w nienawiści swego ojca i matki, żony i dzieci, braci i sióstr, nadto i siebie samego, nie może być moim uczniem.
Kto nie nosi swego krzyża, a idzie za Mną, ten nie może być moim uczniem.
Bo któż z was, chcąc zbudować wieżę, nie usiądzie wpierw i nie oblicza wydatków, czy ma na wykończenie?
Inaczej, gdyby założył fundament, a nie zdołałby wykończyć, wszyscy, patrząc na to, zaczęliby drwić z niego:
Ten człowiek zaczął budować, a nie zdołał wykończyć.
Albo który król, mając wyruszyć, aby stoczyć bitwę z drugim królem, nie usiądzie wpierw i nie rozważy, czy w dziesięć tysięcy ludzi może stawić czoło temu, który z dwudziestoma tysiącami nadciąga przeciw niemu?
Jeśli nie, wyprawia poselstwo, gdy tamten jest jeszcze daleko, i prosi o warunki pokoju.
Tak więc nikt z was, kto nie wyrzeka się wszystkiego, co posiada, nie może być moim uczniem».



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz